اریکا

(دیدگاه {{model.count}} کاربر)
تعداد
نوع
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

اریکاپالم را در کنار پنجره با نور شمالی و شرقی قرار دهید اما این گیاه توانایی زنده ماندن در برابر نور غربی و یا جنوبی را نیز دارد. البته باید مراقب باشید که بیش از حد در طول روز در معرض نور مستقیم قرار نگیرد زیرا به آن آسیب وارد خواهد شد.

نخل اریکا پالم یک گونه گیاهی برای داخل خانه است که معمولا در خانه هایی با رطوبت بالا نگهداری می شود. ظاهر این نخل شبیه به چرم می باشد و همچنین ترجیح می دهد که در محیط های مرطوب و گرم قرار بگیرد که همین امر باعث شده به یک گیاه محبوب خانگی تبدیل شود.
نخل اریکا پالم نسبتا کمی هم گران است و بیشتر افراد، انواع کوچک آن را خریداری می کنند. نخل اریکا پالم تقریبا بین 15 تا 25 سانتی متر رشد می کند و در دوران بلوغ به رشد 1.5 متر الی 3.5 متر می رسد و همچنین می تواند تا حدود 10 سال به رشدش ادامه دهد. چند وقت یکبار نیز باید شاخ و برگ اضافی آن را ببرید تا آسیب وارد نشود.
شکل ظاهری نخل اریکا
اریکا پای یک نخل نقره ای _ سبز است که دارای برگ و ساقه های چرمی می باشد. این برگ ها و ساقه ها می توانند ضخیم شده و به تعداد انبوه برسند. این دسته های برگ هر کدام حدود 6 الی 8 عدد برگ دارند که رو به بالا منحنی شده اند و شکل پروانه ای به خود گرفته اند.
 
از نظرنور:
 
یکی از مهم ترین فاکتورهای مراقبت از اریکا پالم ، این است که آن را در برابر نور مناسب قرار دهید. اریکا پالم در برابر نور عملکرد مناسبی دارد، البته به شرطی که نور غیر مستقیم باشد.
اریکاپالم را در کنار پنجره با نور شمالی و شرقی قرار دهید اما این گیاه توانایی زنده ماندن در برابر نور غربی و یا جنوبی را نیز دارد. البته باید مراقب باشید که بیش از حد در طول روز در معرض نور مستقیم قرار نگیرد زیرا به آن آسیب وارد خواهد شد.
 
از نظر دما :
اگرچه این گیاه دمای صفر درجه را تا مدت زمان کوتاهی  تحمل می‌کند اما برخی از برگسار آن سیاه رنگ خواهد شد و ادامه این شرایط گیاه را از بین خواهند برد. دمای مناسب برای رشد این گیاه ۲۶-۱۸ درجه سانتیگراد است. دما را تا ۳۵ درجه سانتیگراد نیز می‌تواند تحمل کند اما باید به آبیاری آن در چنین شرایطی توجه ویژه کرد و به خوبی آنرا آب داد اما به هر حال محیط گرم موجب زرد شدن برگها بخصوص نوک آنها خواهد شد.
 
از نظر آب:  
آبیاری اندک منجر به سوختن نوک برگها می شود و اصولاً این گیاه به آبیاری منظم نیاز دارد. اما این به معنی خیس و غرقاب شدن بستر کاشت نیست زیرا در شرایط زهکش نامناسب خاک و خیس ماندن خاک و یا جمع شدن آب در زیر گلدانی بیماری پوسیدگی ریشه شیوع می‌یابد. همچنین نوک برگها کم رنگ می‌شود و برگها در حالیکه سبز هستند حالتی افتاده و خمیده می‌یابند
 
از نظر خاک :
نخل اریکا خاکی با زهکش سبک نیاز دارد بنابراین بکارگیری ترکیب یک قسمت شن + یک قسمت پیت موس + یک قسمت خاک برگ + دو قسمت خاک خوب باغچه برای این گیاه بستر کاشت مناسبی را بوجود می‌آورد.
 
 از نظر کود:
 به منظور کوددهی می‌توان از بهار تا پاییز هر ماه یک مرتبه از کودهای محلول مخصوص گیاهان زینتی استفاده کرد اما بهتر است که غلظت این کودها را به نصف کاهش داد. شور شدن بستر کاشت به معنی افزایش نامناسب برخی از املاح در خاک است که در اثر  کوددهی بیش از انداه روی می‌دهد. این مسئله می‌تواند منجر به سوختگی نوک و حاشیه برگها و همچنین سوختگی از بین رفتن ریشه ها و در نتیجه کاهش رشد گیاه و ضعیف شدن آن گردد.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...