نکاتی در مورد خرید بنت قنسول

قبل از خرید ، گیاه  خود را به دقت بررسی کنید ،که مطمئن شوید که یک گیاه سالم انتخاب کرده اید. خاک گیاه را بررسی کنید تا از آبیاری آن اطمینان حاصل کنید. بنت قنسول خاکی را دوست دارد که همیشه  مقداری رطوبت در خاکش داشته باشد.

به گلهای کوچک زرد در وسط گیاه نگاه کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز به شکل جوانه هستند. این اطمینان می دهد که گیاه شما هنوز جوان هست.

گل بنت قنسول

بنت قنسول باید در یک محیط با دمای مناسب نگهداری شود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که گیاه شما زمانی که از فروشگاه خریداری میکنید در شرایط مناسب  نگهداری شده است. سرمای بیش از حد می تواند باعث ریزش برگ در طی چند روز شود ، بنابراین مهم است که بدانید  گیاه شما در فروشگاه به خوبی از آن مراقبت شده باشد.

در زیر لایه برگهای رنگارنگ اطراف گلها ، باید چندین لایه از برگهای سبز سالم وجود داشته باشد. از خرید گیاهانی که به برگهای تحتانی آسیب دیده اند و یا شواهد ریزش قبلی برگها را دارند خودداری کنید.

هنگام خرید ، مطمئن شوید که بنت قنسول شما به خوبی بسته بندی شده باشد تا زمان تحویل به شما به خوبی از آن محافظت شده باشد. بنت قنسول گیاهان نسبتاً ظریفی هستند و حمل و نقل دقیق به منزل به شما اطمینان می دهد که گیاه شما در خانه نیز مانند فروشگاه بسیار خوب به نظر می رسد.

بنت قنسول ، بومی مکزیک است و نمیتواند سرمای زیاد را تحمل کند و حتی قرار گرفتن در معرض دمای زیر 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) برای مدت نسبتاً کوتاه می تواند منجر به ریزش برگهای آن شود. به همین دلیل ، بهتر است بدون تأخیر زیاد ، بنت قنسول را به خانه ببرید ، تا از قرار گرفتن گیاه در معرض سرمای طولانی مدت در خارج از خانه یا گرمای بیش از حد داخل ماشین جلوگیری کنید.

پس از رسیدن به خانه ، بنت قنسول را در اسرع وقت از بسته بندی باز کنید و آن را در مکانی روشن ، گرم و نسبتاً مرطوب و قرار دهید. بنت قنسول در نور زیاد و غیر مستقیم خورشید رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

نور مورد نیاز برای بنت قنسول

گیاه بنت قنسول بومی مناطق گرمسیری است ، بنابراین برای رشد به نور شدید احتیاج دارد. پنجره رو به جنوب یا غرب برای این گیاه مناسب است ، تأمین نور خورشید صاف و فیلتر شده برای  بنت قنسول مناسب و  ایده آل است.نور مورد نیاز بنت قنسول


گیاهان بنت قنسول به چه دمایی نیاز دارند؟

گیاهان بنت قنسول به طور ایده آل برای دمای داخلی اکثر خانه های بین (16-21 درجه سانتیگراد) مناسب هستند. جلوگیری از تغییر ناگهانی دما باعث  دوام و ماندگاری بیشتر گیاه میشود. کاهش  دامنه دما باعث کاهش متابولیسم گیاه و طولانی شدن زمان شکوفا شدن بنت قنسول می شود.

نیازهای آبی بنت قنسول

گیاهان بنت قنسول در خاک کمی مرطوب بهترین رشد را دارند. بهترین زمان برای آبیاری گیاه بنت قنسول زمانی است که سطح خاک مقداری خشک شده باشد. شما باید گلدان  را به اندازه کافی آبیاری کنید به طوری که آب از قسمت پایین گیاه تخلیه شود ، اما از آبیاری زیاد نیز خودداری کنید.

بنت قنسول محیط داخلی مرطوب را دوست دارد، به مراتب بیشتر اتفاق می افتد که بنت قنسول از آبیاری بیش از اندازه  از بین میرود تا کم آبی ، بنابراین مراقب باشید که گیاهتان را بیش از اندازه آبیاری نکنید.

از داشتن سوراخ های زهکشی در انتهای گلدان خود مطمئن شوید، و در صورت پر شدن آب در زیر گلدانی ،آب اضافی را خالی کنید، از قرار دادن گلدان برای مدت طولانی در زیر گلدانی پر از آب خود داری کنید.

بنت قنسول به چه سطح رطوبت نیاز دارند؟

در فصول سرد سال زمانی که از سیستم گرمایشی منزل استفاده میکنیم ،هوای محیط به شدت خشک خواهد شد. گلدان بنت قنسول شرایط آب هوایی خشک را به خوبی تحمل نمیکند! بنابراین لازم است اقدامات اضافی دیگری برای مرطوب سازی محیط بنت قنسول انجام دهیم.

برای افزایش رطوبت میتوانید از غبار پاشی یا با استفاده از سنگ ریزه در زیر گلدانی و قرار دادن گلدان بروی آن (حالت جزیره) به تامین رطوبت بنت قنسول کمک کنیم.

بهترین مکان برای قرار دادن بنت قنسول شما:

هر مکان روشن در خانه شما برای گیاه بنت قنسول مناسب خواهد بود. نور غیر مستقیم از پنجره رو به جنوب یا غرب در بیشتر خانه ها مناسب این گیاه بسیار زیبا میباشد.

گیاه خود را در مجاورت هوای سرد یا در کنار گرمای زیاد همچون شوفاژ یا وسایل گرمایشی دیگر قرار ندهید.

کوددهی بنت قنسول:

اگر گیاه شما جوان هست و در حالت رشد قرار دارد، برای رشد بهتر گیاه میتوانید هر دو هفته یکبار از کودهای محلول در آب استفاده کنید.

آیا بنت قنسول یک گیاه سمی است؟

در هنگام برش از برگ و ساقه ها بنت قنسول از خود شیره تحریک کننده ای  تولید می کند، که می تواند باعث تحریک موضعی پوست و چشم شود ، بنابراین باید هنگام دست زدن به آنها دقت شود. خوشبختانه ، مقدار سمی بودن آنها بسیار کمتر از انواع دیگر گیاهان سمی است ، اما باید از خورده شدن و تماس با شیره این گیاه زیبا خودداری کرد.

گیاهان بنت قنسول به چه خاکی نیاز دارند؟

اگر شما نیاز تعویض خاک گیاه خود دارید ، یک خاک گلدان همه منظوره برای  بنت قنسول مناسب هست. برای افزایش زهکشی و کاهش خطر پوسیدگی ریشه ، با افزودن برخی سنگریزه ها در انتهای گلدان باعث زهکشی بهتر خاک گیاه شوید.

برگهای بنت قنسول کم رنگ و رنگ پریده هستند:

این اغلب نشانه کمبود نور است. اگر یک گیاه جوان خریداری کرده اید ، به احتمال زیاد این مشکل برای شما پیش خواهد آمد. اگر از یک گیاه جوان نگهداری می کنید ، که هنوز در حال رشد و پرورش گل و شاخه های رنگارنگ خود است ، باید اطمینان حاصل کنید که گیاه هر روز 12 ساعت نور غیر مستقیم و روشن دریافت می کند ، هر 2-3 هفته یکبار به طور منظم گیاه را کوددهی کنید تا از رشد سالم گیاه اطمینان حاصل کنید.

هنگامی که گیاه کاملاً بالغ شد ، می توان با خیال راحت در مکان کم نورتری قرار دهید و کوددهی را متوقف کنید.

با وجود آبیاری کافی ، برگ های بنت قنسول پژمرده میشوند و می ریزند:

این مشکل احتمالاً به دلیل آبیاری بیش از حد گیاه خود و پوسیدگی ریشه های گیاه میباشد . این اتفاق زمانی میافتد که گلدان داراری زهکشی نامناسبی است و آب از انتهای گلدان خارج نمیشود.

ریزش برگها و پژمردگی بنت قنسول

در صورت غرق آب شدن خاک برای مدت طولانی ، پوسیدگی ریشه ایجاد می شود و در نتیجه ریشه ها نمیتوانند به اکسیژن ضروری برای تنفس دسترسی پیدا کنند. با وجود ریشه های مرده ، گیاه قادر به جذب و استفاده از آب موجود در خاک نمیباشد. به همین دلیل است که گیاهان کریسمس(بنت قنسول)اغلب هنگام آبیاری بیش از حد و خشکی خاک به شکل مشابهی واکنش نشان می دهند .

راه حل این مشکل این است که رطوبت خاک بنت قنسول خود را به صورت روزانه کنترل کنید و فقط پس از خشک شدن دو الی سه سانت از سطح خاک گیاهتان را دوباره آبیاری کنید.

من بنت قنسول را تازه خریداری کردم و برگها هم اکنون می ریزند:

بنت قنسول گیاهان گرمسیری ، بومی مکزیک میباشند آنها شوک سرما را به خوبی تحمل نمیکنند ، حتی اگر فقط برای یک دوره کوتاه مدت باشد. اگر در معرض دمای کمتر از 10 درجه سانتیگراد (50 درجه فارنهایت) قرار بگیرند ، این امر باعث ریزش برگهایشان میشود.

یکی از کار های مهمی که در خرید این گیاه باید انجام دهید بسته بندی این گیاه در هنگام خرید هست  تا در برابر تغییرات دمای هوا آسیب نبیند ،فروشگاه آنلاین گل زیب با نگهداری و انتخاب بهترین نوع گیاهان خیال شما را از این بابت راحت میکند.

بیماری و آفات بنت قنسول:

گیاهان بنت قنسول در معرض تعدادی از آلودگی ها قرار دارند ، از جمله مگس سفید(سفید بالک). این حشرات می توانند منجر به زرد شدن برگها و سپس ریزش برگهای بنت قنسول شود.

آفات و بیماری های بنت قنسول

آلودگی سفید بالک معمولا در هنگام خرید بنت قنسول وجود دارد ، بنابراین مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که گیاه را قبل از خرید از نزدیک بررسی کرده سپس آن را به منزل ببرید. فراموش نکنید که به هر دو طرف برگ ، ساقه ها و خاک برای هر گونه شواهد آلودگی نگاه کنید.

روش های مختلفی برای از بین بردن آفات مانند مگس سفید(سفید بالک) وجود دارد ، از جمله استفاده از محلول صابون ، مالیدن الکل ، حشره کش های تجاری و هرس بخشهایی از گیاه که آسیب دیده است. برای جلوگیری از سرایت آفات به گیاهان دیگر ،گیاه خود را از بقیه گیاهان منزل سریعا جدا کنید.

حشرات سفید بر روی بنت قنسول