در مقیاس آسان ، متوسط یا دشوار ، ما این گیاه را متوسط ارزیابی میکنیم. مراقبت از آن در اکثر خانه ها واقعاً "آسان" است، در واقع این گیاه طبیعت بی نظمی دارد و تمایل به خزیدن به اطراف خانه شما را دارد(در صورت اجازه شما) بر خلاف گیاهان دیگر به نگهداری و هرس منظم نیاز دارد!

نگهداری و مراقبت از سینگونیوم

هرس برای این است که سینگونیوم در خانه شما زیبا به نظر برسد و از جلوه نا خوشایند آن جلوگیری شود، همچنین به دلیل سمی بودن گیاه شما باید بدانید که گیاه در چه قسمتهایی از خانه شما رشد میکند به خصوص اگر کودکان کنجکاو یا حیوانات خانگی گرسنه در اطراف خود داشته باشید!

Syngonium podophyllum چگونه تلفظ میشود:
Sin-GO-nee-um Po-do-FI-lum

بنابراین بیایید شروع به کار کنیم و شش نکته مثبت در مورد این گیاه جالب توجه ارائه دهیم. در مرحله اول این گیاه، در 50 گیاه برتر خانگی دکتر وولورتون برای تمیز کردن هوا قرار گرفته است !

ثانیا ، به ندرت مورد حمله آفات قرار میگیرد.

ثالثاً ، دارای شاخ و برگهای شگفت انگیز با انواع مختلفی از تنوع بر روی شکل برگها میباشد. گونه هایی که از این گیاه می توانید خریداری کنید بسیار متنوع هستند ، گرچه "پروانه سفید" (در زیر) یکی از زیباترین گونه های این گیاه است و به همین خاطر یکی از محبوب ترین گونه های آن نیز میباشد.


برای خرید این گیاه زیبا همین الان بر روی عکس زیر کلیک کنید خرید گلدان سینگونیوم


پروانه سفید "ظاهری تقریباً شسته و رفته دارد ، اما نسبت به بسیاری دیگر از گیاهان آپارتمانی دارای رنگ سبز ملایمی است ، بنابراین می تواند در برابر دیوارها و پس زمینه های رنگ تیره برجسته شود. 

اگر بدنبال گیاهی کمی غیر معمول یا کمی "مدرن" تر هستید ، خوش شانس خواهید بود زیرا چندین گونه جدید از نوع سینگونیوم وجود دارد که طی چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند.

"Pink Syngonium" و "Neon Robusta" ، هر دو دارای برگهای سبز روشن هستند و دوز خوبی از رنگ صورتی در برگها پخش شده است. این ویژگی در سینگونیوم بسیار جذاب میباشد و هنگامی که به اندازه بزرگتری می رسد توجه زیادی را به خود جلب می کند.

چهارمین مزیت ، تطبیق پذیری همه جانبه آن است، که گیاه سینگونیوم را می توان به راحتی به عنوان یک گیاه بوته ای و جمع و جور پرورش داد ، یا می توانید طبیعت خزنده ، و بالا رونده آن را بپذیرید و آن را به وسیله چوب خزه به سمت بالا پرورش دهید. همچنین سینگونیوم با سایر گیاهان ]پارتمانی به خوبی کنار می آید ، بنابراین اگر می خواهید انواع مختلفی از گیاهان آپارتمانی را با هم در یک گلدان بزرگ پرورش دهید ، می توانید این کار را به راحتی انجام  دهید.

قیمت آن تقریبا ارزان هست و تکثیر بسیار ساده آن پنجمین مزیت آن میباشد!

ششمین و آخرین نکته خرید ما این است که سینگینیوم همیشه در حال تکامل و تغییر شکل ظاهری است.


راهنمای نگهداری سینگونیوم:

نور مورد نیاز سینگونیوم

بهترین موقعیت برای نگهداری این گیاه محیطی است با نور کافی و دور از تابش مستقیم نور آفتاب.

راهنمای نور مورد نیاز گیاهان آپارتمانی

آبیاری سینگونیوم

این یک گیاه خانگی نسبتاً تشنه است ، مخصوصاً اگر در یک ظرف یا گلدان کوچک باشد. گیاهان جوانتر به آب بسیار کمتری احتیاج دارند ، اما گیاهان بزرگتر به آبیاری مکرر احتیاج دارند ، اگر دمای هوا بسیار گرم باشد ،حتی چندین بار در هفته نیاز به آبیاری آن میباشد!

تا قبل از آبیاری مجدد باید ، خاک کمی خشک شده باشد.

در زمستان ، دوره "انتظار" افزایش می یابد زیرا خشک شدن خاک گیاه بیشتر طول می کشد ، بنابراین آبیاری را متناسب با آن تنظیم کنید.

رطوبترطوبت سینگونیوم

شرایط متوسط اتاق مناسب این گیاه میباشد ، اما اگر می خواهید گیاه خود را بالاتر از شوفاژ یا وسایل گرمایشی دیگر قرار دهید ، مراقب باشید. در چنین شرایطی ، سطح رطوبت کم برای سینگونیوم به یک مسئله مهم تبدیل خواهد شد زیرا هوای بسیار خشک باعث ایجاد حالت مچالگی و قهوه ای شدن برگهایش میشود.

هشت روش برای افزایش رطوبت گیاهان آپارتمانی

کوددهی:

خوب است که گیاهی که در حال رشد میباشد ماهانه تغذیه کرد! مانند اکثر گیاهان خانگی ، سینگونیوم ها در زمستان "استراحت" می کنند اما فقط برای یک دوره کوتاه مدت ، بنابراین حتی در اواسط سردترین ماه های سال (اگر داخل اتاق گرم باشد) دیدن برگهای جدید کاملاً طبیعی است.

در زمستان نیاز به جای گرم در محیط خانه دارد حداقل 16 درجه سانتیگراد.

تکثیر:

تکثیر  سینگونیوم آسان است. می توانید قلمه ها را در آب ریشه بزنید ، یا مستقیماً وارد خاک کمپوست کنید. موفقیت هر دو روش خوب است - به شرطی که قسمت مناسب گیاه را ببرید.

برای شروع ، شما یک ساقه در حال رشد جدید می خواهید که یا یک یا دو برگ از قبل داشته باشد .نیازی نیست که حتما ساقه در حال رشد انتخاب شود، زیرا با شاخه های بالغ نیز این کار شدنی است ، اما ما شخصاً همیشه با ساقه های جدید شانس بیشتری داشته ایم.قلمه زنی سینگونیوم

ساقه را چند سانتیمتر به سمت پایین دنبال کنید تا به یک جفت "گره" برسید، این برش باید فقط چند سانتی متر زیر گره ها انجام شود زیرا ریشه های جدید از همین جا ایجاد می شوند.

اگر با استفاده از آب ریشه می دهید ، در این روش قلمه را داخل آّب رها کرده و آب را بالای آن نگه دارید. امیدوارم چند هفته بعد شاهد ریشه های جدید باشید. صبر کنید تا شبکه ای از ریشه ها داشته باشید قبل از اینکه بخواهید آن را در مخلوطی از کمپوست بکارید!

سرعت رشد:

این گیاه در تمام فصلهای سال اگر شرایط خوبی فراهم باشد به طور پیوسته رشد میکند!

آیا این گیاه سمی هست؟

بله ، سینگونیوم از نظر اگزالات کلسیم موجود در شیره گیاه برای اکثر حیوانات خانگی کمی سمی در نظر گرفته می شود. مصرف برگ می تواند منجر به تحریک دهانی شود و در صورت بلع کامل ، استفراغ از عوارض جانبی شایع آن است.

9 گیاه خانگی محبوب که برای سگ ها سمی است


خلاصه نگهداری سینگونیوم:

1-به نور خوبی نیاز دارد

به نور متوسط یا زیادی نیاز دارد و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب.

2-آبیاری متوسط

گیاه را به خوبی آبیاری کنید، نوبت بعدی آبیاری را زمانی انجام دهید که خاک گیاه تقریبا خشک شده باشد!

3-دمای محیط

به دمای بالای 16 درجه سانتیگراد نیاز دارد

4-کوددهی

هر ماه در طول سال گیاه را کود دهید ! اگر گیاه برگ جدید و یا شاخه جدید نمیزند این کار را متوقف کنید!


مشکلات گیاه سینگونیوم

زمانی که گیاه را به مدت طولانی هرس  یا رسیدگی های معمول را روی آن  انجام ندهید گیاه به شکل عکس زیر میشودهرس گلدان سینگونیوم

برگهای قهوه ای یا مچاله شده:

علامت بسیار متداول رطوبت کم.

آفات:

آفات خوشبختانه بسیار نادر هستند. به طور کلی فقط باید مراقب عنکبوت و شته ها باشید.

در صورت مشاهده آفات یا بیماری روی گیاه به مقاله ما مربوط به آفات گیاهان مراجعه کنید.

معرفی انواع رایج آفات گیاهان آپارتمانی و روشهای مقابله با آنها

منبع:www.ourhouseplants.com